5 sposobów na stres przed maturą

Stres przed maturą niektórych mobilizuje, innym utrudnia zdanie tego ważnego egzaminu. Zobacz, jak skutecznie przejąć kontrolę nad swoim stresem tak, by mobilizował.

5 sposobów na stres przed maturą

© by flickr.com CollegeDegrees360

Zobacz 5 skutecznych sposobów na stres przed maturą!

1: Planuj z wyprzedzeniem... po prostu planuj

Najlepszym sposobem na ograniczenie stresu przed maturą jest dobre przygotowanie. Zaplanowanie wszystkiego tak, żeby dzień przed nie uczyć się niczego nowego, tylko powtarzać materiał.

Dobrym pomysłem jest zapisanie na kartce planu, co kiedy będzie do powtórzenia. Zapisanie i zwizualizowanie swoich zamierzeń pozwoli łatwiej je zrealizować.

2: Zajmuj się jedną rzeczą na raz

To czasem bardzo trudne, by w natłoku zadań skupić się na jednej rzeczy, w myślach nie planując dwóch kolejnych. Ważne jednak, aby nie rozpraszać uwagi na kilka rzeczy. Dzięki temu każde zadanie będzie wykonane solidniej i... szybciej! Robienie kilku rzeczy na raz tak naprawdę rzadko cokolwiek przyspiesza, a za to generuje chaos i zwiększa stres.

3: Słuchaj muzyki, ale...

Muzyka pomaga na stres, to znany fakt. Przed maturą najlepiej wybierać muzykę bez słów, które mogą niepotrzebnie rozpraszać. Dobrze też słuchać znanej sobie muzyki. Przy nowościach również łatwo się rozproszyć.

Tutaj przeczytasz więcej o zwalczaniu stresu za pomocą muzyki! >>

4: Oddychaj

No tak, każdy przecież oddycha. Ale głęboki, przeponowy oddech pozwala faktycznie się rozluźnić, chociaż często o tym zapominamy!

Jak zastosować relaksację na stres? Zobacz! >>

5: Uśmiechnij się

Ciało wpływa na umysł. Kiedy nas coś boli, czujemy się źle. Tak samo umysł potrafi wpływać na ciało. Według badań, nawet udawany uśmiech jest traktowany przez ludzki organizm jak uśmiech prawdziwy. Uśmiechnięty człowiek po prostu czuje się lepiej i (chociaż trochę) się rozluźnia. Warto uśmiechać się przy nauce i powtarzaniu do matury, a także w czasie samego egzaminu.

Powodzenia!

Pozostałe artykuły:

@zwalczstres