dieta na stres

Dieta na stres może znacznie ułatwić walkę z nadmiernym stresem, wypaleniem zawodowym, a nawet ze złym nastrojem. Co najlepiej jeść na stres?

dieta na stres

© by flickr.com .angels.

Dieta może pomóc w walce ze stresem. A nawet więcej - to ona może być od samego początku przyczyną problemów z samopoczuciem. Warto więc przyjrzeć się dokładnie temu, co jemy.

Podstawą jest...

Podstawą jest spożywanie regularnych 3-5 posiłków dziennie. 50-75 procent zjadanych produktów powinno być surowych. Bardzo ważne jest również odpowiednie nawodnienie organizmu, czyli najlepiej zwykła woda.

Cytryna nie tylko na przeziębienie

Według badań witamina C obniża poziom hormonów stresu. Warto więc jeść np. cytrusy. Ale uwaga! Znacznie więcej witaminy C będzie miała nasza poczciwa porzeczka:). Nie zapominajmy też o truskawkach, brokułach, kiwi czy papryce.

Ziarnko do ziarnka

Witaminy z grupy B odgrywają ważną rolę w regulacji neurotransmiterów, takich jak serotonina i dopamina, w mózgu. Gdzie można znaleźć te cudowne witaminy? W pełnoziarnistych produktach, drożdżach, nabiale i wątróbce.

Jeśli zdrowa dieta na stres nie działa, warto się upewnić, czy stres lub pogorszony nastrój nie pojawia się niedługo po zjedzeniu konkretnych produktów. Może się zdarzyć, że objawy alergii pokarmowej lub nadwrażliwości na niektóre produkty będą przypominały lub zwiększały objawy stresu.

Źródło:

Phyllis Balch, James Balch "Prescription for Nutritional Healing 3rd edition", 2003

Artykuły na ten temat:

@zwalczstres