Dieta na stres: Czego NIE jeść?

Kiedy jesteśmy zestresowani, przemęczeni i wyczerpani psychicznie powinniśmy szczególnie dbać o to, co jemy. Warto stosować wtedy zalecenia diety antystresowej. Co omijać szerokim łukiem?

Dieta na stres: Czego NIE jeść?

© by flickr.com TheCulinaryGeek

W czasie zwiększonego stresu lepiej unikać kofeiny (w tym kawy, napojów energetycznych i mocnej herbaty) i alkoholu, gdyż pogorszą one tylko objawy stresu. Kawa przecież nikogo jeszcze nigdy nie uspokoiła!

To samo dotyczy słodkich przekąsek, które w takich momentach szczególnie kuszą. Czekoladowy batonik wywoła nie tylko skok glukozy we krwi, ale też podniesienie poziomu hormonów stresu. Pamiętajmy, że po gwałtownym podniesieniu poziomu cukru, równie szybko on spadnie, co już chwilę później wywoła spadek energii i rozdrażnienie.

Produkty wysoko przetworzone - czyli fast foody, chipsy, ciasteczka - zawierają ogromną ilość cukru, soli i tłuszczu, dlatego są tak kuszące. Ale, niestety, w czasie stresu nie pomogą, a wręcz przeciwnie. Wysoka zawartość powyższych składników sprawia, że podnosi się poziom kortyzolu i jesteśmy jeszcze bardziej zestresowani.

Wbrew pozorom, guma do żucia niekoniecznie będzie rozładowywać stres (kiedy żujemy, rozluźniają się mięśnie szczęki). A to dlatego, że żucie gumy często powoduje wzdęcia. A one z kolei prowadzą do uczucia dyskomfortu. Stąd już niedaleko do rozdrażnienia i dalszego stresu.

Zobacz, co w takim razie jeść na stres!

Inne artykuły na ten temat:

Pozostałe artykuły:

@zwalczstres