Masaż relaksacyjny

Masowanie relaksacyjne to świetny sposób na stres. W połączeniu z aromaterapią i muzykoterapią jest w stanie rozluźnić osoby przeżywające trudny do przezwyciężenia stres.

Masaż relaksacyjny

© by flickr.com Tara Angkor Hotel

Masaż może być świetną techniką relaksacyjną. Jak go przeprowadzić?

Po co się masujemy?

Masowanie czy po prostu dotyk lub głaskanie jest dla człowieka czymś uspokajającym. Wiemy to instynktownie, tak też reagujemy. Pod wpływem masażu ciało się rozluźnia, poprawia się ukrwienie skóry (skóra ogrzewa się pod dłońmi masażysty), mięśnie przestają być napięte, a umysł się relaksuje.

Rodzaje masaży

Masaże dzielimy na lecznicze, kosmetyczne, sportowe, a także relaksacyjne. Ten ostatni rodzaj warto znać, jeśli chcemy dowiedzieć się, jak walczyć ze stresem.

Najlepsza technika masowania: Głaskanie

Od delikatnego głaskania skóry należy zaczynać i kończyć każdy masaż. Można się nawet do samego głaskania ograniczyć. Delikatny dotyk uspokaja, a zbyt silny ucisk pobudza.

Nie tylko my lubimy głaskanie - nasza skóra również. Dzięki niemu będzie gładsza i bardziej elastyczna.

Inne techniki masażu

Podczas masowania można wykorzystać także inne techniki:

  • rozcieranie,
  • wyciskanie,
  • ugniatanie,
  • oklepywanie,
  • wibracja,
  • wstrząsanie.

Zobacz więcej technik masowania! Kliknij!

Masaż - przeciwwskazania

Przeciwwskazaniami do masażu są:

  • świeże złamania,
  • choroby nowotworowe,
  • schorzenia dermatologiczne,
  • gorączka,
  • zapalenie żył,
  • miesiączka,
  • stany zapalne,
  • choroby zakaźne.

Inne artykuły na ten temat:

Pozostałe artykuły:

@zwalczstres